Ajánlatkérés
Köszönjük levelét, hamarosan felvesszük önnel a kapcsolatot.

Hogyan csalogasd social media követőidet az üzletedbe?

A márka, illetve a cég láthatóságának növelésére az egyik leghatékonyabb eszköz a közösségi média. Az elérés, a kedvelések, hozzászólások, megosztások száma jó fokmérője lehet a márka iránti érdeklődésnek és elköteleződésnek, ugyanakkor azzal is számolni kell, hogy ez nem feltétlenül mutatja meg a tényleges vásárlóerőt. Ezért törekedni kell arra, hogy a követők, kedvelők minél nagyobb részét képesek legyünk vásárlóvá, ügyféllé alakítani, akivel a nap végén akár személyesen is beszélhetünk a termékünkről vagy szolgáltatásunkról.

Clevelandi partnerügynökségünk, a Stevens Strategic Communications – amely a videós tartalmak készítéséről szóló korábbi bejegyzésünket is ihlette – négy pontban gyűjtötte össze, milyen trükkökkel növelhetjük követőinkből lett hagyományos vásárlóink számát.

1. Exkluzív ajánlatok

Általánosságban elmondható, hogy a közösségimédia-követőid valamilyen szinten már az ügyfeleid, azonban előfordulhat, hogy már rég vagy még egyáltalán nem tértek be az üzletedbe. A Facebookon erre is van már megoldás, nevezetesen az ajánlathirdetések, amelyeken keresztül kedvező ajánlatokkal lehet megcélozni az ideális közönséget. Küldhetsz például speciális ajánlati meghívót azoknak az új vagy régi online vásárlóknak, akik még nem jártak a boltodban, olyanoknak, akik korábban még nem kerültek kapcsolatba az online üzleteddel, vagy akár olyanoknak, akik nemrég jelentkeztek be az üzleted helyszínéről.

Miután meghatároztad, mely követői csoportod szeretnéd megszólítani, küldj nekik egy speciális kódot vagy kupont, amelyet felhasználhatnak az üzletedben. Ez lehetővé teszi, hogy nyomon kövesd a közösségi média felületekről érkező forgalmat. Ezen kívül különleges leárazásokat hirdethetsz meg az összes követődnek, vagy ösztönözheted a vásárlókat, hogy további kezdeményekért látogassanak el a közösségimédia-felületedre, míg a boltban tartózkodnak. Az exkluzív leárazások újra fénykorukat élik a közösségi médiában. Plusz forgalmat generálnak, amely ráadásul könnyedén nyomon is követhető.

2. Közösségi médián keresztül szervezett események

A Strategic Stevens Communications cikke a tippek között említi a Tweetup szervezését. Ez egy olyan összejövetel, amelyen egy, a Twitteren szerveződött közösség tagjai vesznek részt. A Twitter Magyarországon kevésbé elterjedt, ugyanakkor azok a cégek, amelyeknek sikerült egy erős követői bázist felépíteniük, érdemes lehet Tweetupban gondolkodniuk.

Kell hozzá egy helyszín (saját üzlet, iroda) és valamilyen téma vagy ajánlat, amely odacsábítja a követőket. Törekedni kell rá, hogy a Twitteren minél nagyobb elérésűek legyenek az eseményt hirdető tweetek, hogy az eseményre sokan el tudjanak menni. Érdemes akár exkluzív kedvezményeket, nyereményeket felajánlani az eseményen megjelenő követők számára. Az eseménynek javasolt létrehozni egy saját hashtaget is, amelyet a résztvevők az eseményről szóló tweetjeikben használhatnak. Ha sok követő találja érdekesnek a rendezvényt, az esemény akár a trending sztorik közé is bekerülhet, még nagyobb láthatóságot biztosítva a cégnek. A tweeteknek és a felhasznált kedvezményeknek köszönhetően könnyen mérhetővé válik a Tweetup sikere, illetve hatása a forgalomra.

Ha a cég nem használ Twitter-fiókot vagy nincs elég követője, akit elhívhat, érdemes lehet a Facebookon szervezni eseményt, amelynek címében vagy leírásában kedvezményes ajánlatokkal, nyereményekkel csábítja be a követőit. Az eseményre visszajelző személyek számából, illetve az esemény forgalmából ugyanúgy fel lehet mérni az akció sikerességét.

3. Helyben beváltható ajándékok

A közösségi média felületeken meghirdetett, úgynevezett giveaway-ek, ajándékok felajánlása nyereményként nagyszerű módja annak, hogy a vásárlók felkeressék a honlapodat és a közösségi média felületeidet. Ha olyan ajándékot ajánlasz fel, amely az üzletedben váltható be, akkor a közösségi média követőid fel fogják keresni a boltodat. Ezt számtalan módon meg lehet valósítani, Magyarországon ez az egyik legelterjedtebb módszer az online követők aktivizálására.

Jó megoldás lehet például ajándékot kínálni annak a követőnek, aki aktivitásával elér egy bizonyos mérföldkövet, például ő a tízezredik kedvelőd a Facebookon vagy az ötszázadik követőd a Twitteren. Ez utóbbi platformon az egy bizonyos hashtaget használók között kisorsolt ajándék is jó lehetőség lehet, a Facebookon ugyanezt egy posztban feltett kérdésre kommentben írt válaszok ösztönzésével érhetik el a cégek, de ha a saját honlapunkra is szeretnénk forgalmat terelni (mert például ott még több termékkel találkozhat a követő), érdemes lehet a honlapra elhelyezett játék linkjét megosztani a posztban.

A közösségimédia-követők szeretnek bevonódni, szeretik, ha visszajelzést kérnek tőlük, és ha nyereményeket ajánlanak fel nekik az innovatív ötletekért és javaslatokért. Ez javítja a vásárlói élményt, és növeli a közösségi média bevonását. Az elköteleződés mellett a forgalmat is növeli, ha meghirdetsz egy fotóversenyt, amelyre a termékeidről készült kreatív fotókat vársz. Ez lehetővé teszi, hogy követőid lássák, miként illeszkednek a termékeid a mindennapjaikba, és ez ösztönözni fogja őket a vásárlásra.

4. Helyi események/non-profitok támogatása

Csatlakozz egy kedvelt, helyi non-profit szervezethez, és mutasd meg, hogy támogatod az általuk képviselt ügyet. Ha csatlakozol a környéken lévő, hasonló gondolkodású egyénekhez a közösségi média révén, miközben közösen pozitív dolgokat visztek véghez a saját városodban, magadnak és mások számára is értéket teremtesz. Ha non-profit eseményekhez csatlakozol, önkéntes munkát végzel vagy adományozol, győződj meg róla, hogy ez pozitív, akár aktivizáló formában megjelenjen a közösségi média felületeken is. Taggeld a non-profit szervezetet az erről szóló bejegyzésben. Az értékesítés, illetve a vásárlók nyomon követése ez esetben nehezen megoldható, ugyanakkor a közösség iránti elköteleződésed láthatóvá válik.

A közösségimédia-követőid a legfontosabb márkanagyköveteid. Folyamatosan tartsd velük a kapcsolatot, aktivizáld őket, és tedd izgalmassá az online felületeidet, hogy offline is szívesen kapcsolatba lépjenek a cégeddel, a termékeiddel.

 

Ez is érdekelhet:

Arról, hogy a közösségi média hogyan változtatta meg a videómarketinges trendeket, ebben a bejegyzésben írtunk bővebben.

Referenciáink