Közel 1 millióan használják a LinkedIn-t Magyarországon

A HR, valamint a B2B sales és kommunikáció területén is egyre fontosabb platform a LinkedIn. Azt viszont, hogy pontosan kik is használják a felületet itthon, homály övezte. Legalábbis eddig!

Felhasználók száma összesen, nemek és korcsoportok szerint, jellemző foglalkozások. Ilyesmi adatokat kerestünk a LinkedIn használatáról Magyarországon. De nem igazán találtunk, úgyhogy bementünk a kampánymenedzserbe, és megnéztük (különböző célcsoportokra rászűrve elég jó becsléseket kapunk a méreteikről). Ennek a munkának az eredményeit láthatjátok a lentiekben.

A magyarországi LinkedIn-felhasználók száma a felület saját adatai szerint megközelíti az 1 millió főt (több mint 960 ezer). Ez a teljes lakosság 9,81 százaléka. A teljes felhasználói körből egyébként 300 ezren Budapesten dolgoznak, a főváros tehát felülreprezentált.

Nemzetközi összehasonlítás

Sok vagy kevés ez a 960 ezer fő? Az Egyesült Államokban több mint 150 millió felhasználója van a LinkedInnek, ami a népesség 46,05 százaléka. Egészen elképesztő (már-már hihetetlen) szám.

A közép-kelet-európai országokban viszont az itthonihoz eléggé hasonló számokkal találkozhatunk. A régióból Horvátországban és Csehországban a legnépszerűbb a LinkedIn, előbbiben 14,20, utóbbiban 14,28% a felhasználók aránya a teljes népességben. Abszolút értelemben persze Lengyelország emelkedik ki a maga 3,2 millió fős bázisával, de a lakosság számához mérten itt a legkisebb az arány (8,43%).

Férfiak, nők és „gyerekek”

A magyar LinkedIn-felhasználók között nagyjából egyensúlyban vannak a nők és a férfiak, a nemre vonatkozó adatot megadó userek közül 230 ezren vannak a férfiak, míg 220 ezer nő használja a felületet.

Itt kell megjegyezni, hogy a cikkben szereplő minden adat „önbevalláson” alapul, vagyis ha valaki nem adta meg például a nemét, akkor az nem szerepel a statisztikában. Az arányokat mindenesetre látjuk, és akiről nincsenek adatok, annak hirdetni úgyse tudnánk.

A felhasználók korcsoportjainak vizsgálatából arra lehet következtetni, hogy a LinkedIn elsősorban a karrierjeiket aktívan építő 20-asok, 30-asok, 40-esek terepe. Legtöbben, 140 ezren a 25-34 éveseket képviselik, őket követi a 35-54-es korosztály 120 ezer fővel, majd jócskán lemaradva (62 ezer felhasználó) a 18-24 évesek, és végül, elenyésző számban (18 ezer) az 54+-osok.

A nagyok játéka?

Érdekes, hogy a LinkedIn egyáltalán nem tűnik a pályakezdők álláskeresésének színterének. Összesen 1-2 év tapasztalattal mindössze 35 ezren rendelkeznek; a legnagyobb csoport ebben a tekintetben több mint 180 ezer fővel a 11 évet is meghaladó tapasztalattal rendelkezők. Általánosságban elmondható, hogy a magyaroszági LinkedIn userek közel fele nagyon komoly szakmai tapasztalatokkal rendelkezik, senior munkavállaló.

Izgalmas képet mutatnak a cégméret szerinti adatok is. „Önfoglalkoztatott”, freelancer felhasználóból mindössze 5 500 van, ugyanakkor 30 ezer körüli felhasználó dolgozik kevesebb mint 10 fős, 11-50 fős vagy 51-200 fős vállalkozásoknál. 201-500, valamint 501-1000 fős vállalatok mindössze 18-19 ezer LinkedIn usernek adnak munkát, a 10 001 fősnél is nagyobb „multik” viszont több mint 100 ezernek. Hiába adják tehát a kkv-k a magyar foglalkoztatottak nagyobb részét, a LinkedIn egyértelműen a nagyvállalati alkalmazottak terepe.

Nem csak a HR-eseké a világ

Nem igaz viszont, hogy a LinkedIn-felhasználók fele HR-es, aki a tábor másik felét üldözi. Mindössze 16 ezer emberi erőforrás szakértő van fent a platformon; ugyanennyien vannak a marketingszakemberek is, a média és a kommunikáció területén pedig 20 ezren dolgoznak. Informatikai területen viszont 45 ezren tevékenykednek, illetve van 22 ezer pénzügyes és 16 ezer könyvelő is.

  1. március 1-jei adatok

Szerző: Papp Róbert, szenior tanácsadó, Goodwill Communications

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.