Jogi és kommunikációs tanácsadók egy csapatban

feb 19, 2018

jog, kommunikáció

b2b

Mióta egy-egy krízishelyzet a „vállalati hírnév” szomorú szinonimájává vált, mind több cég látja be, hogy konfliktushelyzetek esetén nem elég csupán jogi tanácsadót felkérni: szükség van olyan partnerre is, aki a cégről alkotott képet alakítja és segít megelőzni, hogy sérüljön a hírnév, vagy költséges módon kelljen helyreállítani.

A kommunikációs ügynökségek és az ügyvédi irodák éveken keresztül külön utakon jártak, mellőzve mindenféle komolyabb együttműködést. A legtöbb hagyományos ügyvédi iroda számára sok időnek kellett eltelnie, hogy ezt a problémát felismerjék, sőt, néhány esetben a krízishelyzetek kezelésére kidolgozott stratégiáikat sem osztották meg más tanácsadókkal titoktartási és bizalmi kérdésekre hivatkozva. Az elmúlt évek tapasztalatai azonban jól bizonyítják, hogy egy-egy ügy sikerét nemcsak a végső bírósági döntés határozza meg, hanem más szakmai területek – így a kommunikációs terület – szakembereinek bevonása és a velük való szoros együttműködés, fejti ki Valentina Giacaman, a Goodwill Communications chile-i partnerügynöksége, a RumboCierto Communicaciones alapítója.

A sikeres együttműködés kétségtelenül jól szervezett munkát igényel a kezdetektől – az esetek túlnyomó többségében persze a kommunikációs stratégiának kell követnie a jogi megközelítést, és nem fordítva.


Az persze baj, ha a kommunikációs szakértők a hírekből vagy a bírósági döntésből értesülnek az ügy állásáról… Ha a döntéshozatal és a stratégiaalkotás során nincs együttműködés különböző szakértők között, mindig fennáll a kockázat, hogy hibás lépéseket tesz a megbízó cég, emeli ki Valentina Giacaman a
PRGN kommunikációs ügynökségi hálózat saját blogján megjelent írásában.

Valentina cége a Goodwillhez hasonlóan többször dolgozik olyan ügyeken, ahol egy csapatban ülnek pénzügyi, jogi és kommunikációs tanácsadók. Míg a chilei kollegák a saját piacukon az utóbbi idők változásának tudják be az efféle együttműködéseket, nálunk a Goodwillnél sokéves hagyománya van a különböző – pénzügyi, tranzakciós, vagy jogi – tanácsadókkal közösen végzett munkának.

Az ilyen feladatok jellemzően a vállalati tranzakciók és felvásárlások, a komolyabb céges átalakítások és a tőkebefektetések vagy tőzsdei tranzakciók mentén merülnek fel. És természetesen örökzöld téma a cikk elején említett válsághelyzetek, amelyeknek egyszerre van jogi, piaci, operációs, HR- és kommunikációs aspektusuk is. Ez utóbbiban a közös munka összetettségét még az idő nyomása nehezíti – hiszen egy krízishelyzetben gyorsan kell cselekedni, de legalább ilyen fontos, hogy jól.

Saját tapasztalatunk szerint a vezető hazai jogi irodák már felismerték, hogy nem elhanyagolható a kommunikációs tanácsadók bevonása egy-egy komplexebb vállalati szituáció sikere érdekében, sőt nem egyszer az ő tanácsukra fordulnak a megbízók a kommunikációs ügynökségekhez ezekben a helyzetekben.

Jelinek Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.