Aranyrög-keresős digitális kampánnyal nyert díjat a dmbp-n a Goodwill!

feb 08, 2018

Egyéb

Nem akármilyen díjat zsebeltünk be az elmúlt napokban: a Kreatív magazin Digital Media Best Practice versenyében hoztunk el bronz díjat a legnépszerűbb és legtöbb pályázatot vonzó „integrált kampány” kategóriában a Discovery Channel és a Magyar Telekom számára készített Aranyláz Játék kampányunkkal. 

Mivel ebben a kategóriában a hét shortlistes között a bronz díjon kívül két ezüst díjat osztott ki összesen a szakmai zsűri, a döntésük egyben azt jelenti, hogy a Goodwill Communications készítette a harmadik legjobb digitális integrált kommunikációs kampányt 2017-ben Magyarországon! A kampány megálmodásában és lebonyolításában a Goodwill fogyasztói kommunikációs és social/digitális csapata dolgozott szorosan együtt és elképesztően nagy segítséget kaptunk a Duelbox nevű startup partnerünktől, akik különleges technológiai megoldással segítették a kampány sikerét.

A kampány lényege egy interaktív játék volt, amely a Discovery Channel Aranyláz Alaszkában című műsorához kapcsolódva, a műsor nézése közben virtuális aranyrögök és a mellettük felbukkanó kódok keresésére invitálta a nézőket okostelefonjuk segítségével. A játék technológiai különlegessége volt, hogy semmilyen applikáció letöltésére nem volt szükség ahhoz, hogy a brandelt játékfelületen keresztül élőben vehessenek részt benne a nézők. A kampány ezreket mozgatott meg: a négyhetes időszak alatt 5200 játékos regisztrált a játékra Facebook profiljával, és összesen közel 29 ezer alkalommal küldtek be kódokat. A játékfelület összesen 260 ezer megtekintést és több mint tízezer egyedi látogatót könyvelhetett el a kampány végére. A játékot integrált online és social media kampány kísérte, valamint két top Youtuber, Dancsó Péter és Szirmai Gergő készített szponzorált videótartalmat róla, ügynökségük, a Special Effects Media közreműködésével. Köszönjük nekik is a közreműködést! A kampány összes videós tartalma – köszönhetően főképp az influencerek bevonásának – az egymillió megtekintést is meghaladta.

A Discovery Channel mellett a Telekom társ-megbízóként vett részt a kampányban, az ő céljuk a műsor élő nézettsége mellett az archív TV-szolgáltatás népszerűsítése volt, így a kitalált játékunknak mind az élő, mind az ismételt és az archívumból előhívott műsorok megnézésekor is működnie kellett. Abban, hogy ez sikerült hálásak vagyunk a Duelboxnak és a két megbízónknak, a Discovery Channelnek és a Telekomnak, ahol a kollégák szintén kivették a részüket a kampány lebonyolításában.

A kampány nem csak kreativitásában, hanem hatékonyságában is kiemelkedő volt. Megbízónk, a Discovery Channel adatai alapján az Aranyláz Alaszkában új évada rekordnézettséggel futott Magyarországon, a műsor indulásával mintegy 104 százalékkal nőtt a 21h-22h közötti műsorsáv népszerűsége is, míg a csatorna átlagos nézettsége közel harmadával növekedett novemberben az előző hónaphoz viszonyítva. A Telekom Archív TV szolgáltatásának használata pedig nyolcszorosára nőtt a kampány ideje alatt!

Az elnyert bronz díj értékét növeli, hogy az „integrált kampány” kategória általában az egyik legnépszerűbb kategória a DMPB-n belül, és a shortlistre 7 kampány jutott, ebből csupán három pályázót jutalmaztak. Aranyat nem is osztottak a kategóriában, csak két ezüstöt: a SPAR megakampánya Majkával, valamint a Mondelez Sport szelete számára készített szintén hatalmas kampány – amelyben többek közt a Tisza cipővel hoztak létre co-brandelt termékeket – előzött meg minket. Nekik ezúton is gratulálunk, szuper kampányok voltak 🙂

Köszönet minden kollégánknak és partnerünknek, hogy ilyen sikeres kampánnyal erősíthettük pozícióinkat a digitális kommunikációs szolgáltatások terén! Mit is ígérhetnénk? Folyt. köv!